آیا تا کنون درباره کشیدن دندان در ارتودنسی شنیده اید ؟ این پروسه برای درمان ارتودنسی بابل ، جهت دستیابی به نتایج با کیفیت و بهبود لبخند ؛ گاهی اوقات ، یک الزام به شمار می آید. قبل از این که دندانپزشک ، دندان شما را بکشد ؛ ارتودنتیست ، تمام گزینه های دیگر را بررسی می کند و کشیدن دندان ، آخرین راه چاره خواهد بود. شاید از شنیدن این مطلب که ارتودنتیست ، دندان را می کشد ؛ تعجب کنید. اما بهتر است بدانید در مواردی که تعداد دندان ها در دهان شما ، زیاد باشد و این مسئله بر روی جفت شدن دندان های شما اثر بگذارد ؛ دکتر ثریا یوسف نژاد ، متخصص ارتودنسی خوب در بابل ، برخی از دندان ها را برای کمک به مرتب کردن دندان ها ، می کشد. اگرچه فرآیند کشیدن دندان ، شاید کمی آزار دهنده باشد ؛ اما با این وجود ، اگر یک ارتودنتیست ، کشیده شدن دندان ها را تشخیص دهد ، نتیجه کار قابل قبول و زیبا خواهد شد.

 

کشیدن دندان در ارتودنسی - دکتر یوسف نژاد

 

ارتودنتیست ، در زمان درمان شما برای مراقبت های ارتودنسی ، جهت دستیابی به جفت شدن سالم دندان ها ، داشتن دندان های مرتب و لبخند جذاب ، دندان های شما را می کشد.

نکاتی درباره کشیدن دندان در ارتودنسی

فرآیند دندان کشیدن ، در طول روند یا بعد از درمان ارتودنسی انجام می شود. لازم به ذکر است که در تمام درمان های ارتودنسی ؛ کشیدن دندان ، مورد نیاز نمی باشد. دکتر یوسف نژاد ، متخصص ارتودنسی خوب در بابل ، بر اساس تشخیص خود ، کشیدن یک تا چهار دندان را توصیه می کند. فاکتورهای متعددی وجود دارند که ارتودنتیست شما ؛ باید قبل از تصمیم گیری درباره کشیده شدن دندان ، مد نظر قرار دهد. موقعیت دندان های کشیده شده ، می تواند بر روی موقعیت زبان و شکل صورت شما و احتمال ایجاد اختلال در دهان ، تاثیر بگذارد. ارتودنتیست ، گاهی از اسکن های مادلینگ سه بعدی برای تعیین دندان یا دندان های مناسب برای کشیده شدن ، استفاده می کند.

چه دندان هایی برای ارتودنسی کشیده می شوند ؟

احتمال کشیده شدن دندان های آسیای کوچک ، بیشتر است. با این وجود در پروسه کشیدن دندان در ارتودنسی در بابل با دکتر ثریا یوسف نژاد ، انتخاب دندان مناسب برای کشیده شدن ، به وضعیت خاص بیمار بستگی دارد. در موارد نادر ، دندان کرسی پشت کشیده می شود.

آیا روش جایگزینی برای کشیدن دندان وجود دارد ؟

  • پهن سازی کام

یک روش جایگزین برای کشیدن دندان در ارتودنسی ، ایجاد فضای بیشتر برای دندان ها از طریق پهن کردن کام می باشد. این تکنیک ، در کودکان ، مفیدتر می باشد ؛ چون استخوان های آن ها در فاز رشد قرار دارد. از آن جایی که استخوان های افراد بزرگسال دیگر رشد نمی کند ، این تکنیک ، چندان موثر نمی باشد.

  • اضافه کردن استخوان به کام

گزینه دیگر ، ایجاد امکان پهن نمودن کام در بزرگسالان از طریق اضافه کردن به استخوان کام می باشد. ارتودنتیست می تواند از طریق دستگاه های خاص ارتودنسی ، دندان های شما را به عقب دهان حرکت دهد. با این روند ، فضایی برای دندان های شلوغ ؛ به جای کشیدن آن ها ، فراهم می شود.

 

کشیدن دندان در ارتودنسی - دکتر یوسف نژاد

کشیدن دندان برای چه زمان و چرا مورد نیاز است ؟

کشیده شدن دندان ها در طول پروسه درمان ارتودنسی بابل ، تنها در چند مورد ، مثلا شلوغی دندان ها ، الزامی می باشد. هدف اصلی کشیدن دندان ها برای ارتودنسی ، رسیدن به نتایج با کیفیت می باشد. با کشیدن دندان در ارتودنسی ، شما می توانید به دندان های مرتب و جفت شدن سالم دندان ها دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که دندان های بسیار شلوغ و پر ازدحام به کشیده شدن نیاز دارند.

چه چیزی باعث شلوغی دندان ها می شود ؟

شلوغی دندان ها ماحصل وجود دندان های اضافه می باشد. اگر فک بسیار کوچک باشد ، پشتیبانی از تمام دندان ها به شکلی مناسب ، به یک چالش تبدیل شده و باعث شلوغی دندان ها می شود. دلیل دیگر برای شلوغی دندان ها ، بزرگ بودن بیش از حد دندان ها می باشد که نمی تواند به خوبی در دهان جای گیرد.

اهمبت انتخاب ارتودنتیست حرفه ای

مهمترین موردی که در جلوگیری از کشیدن دندان در ارتودنسی ، می بایست به آن اشاره کرد ، انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در مازندران است تا با بررسی و آنالیز درست شرایط دندان ها ، بتواند تصمیمی مناسب اتخاذ کند. از این رو نیاز به کشیدن دندان ها در مراجعه کننده ، به حداقل خود می رسد. با انتخابی مطمئن از ارتودنتیستی با تجربه ، ایشان با ذهنیتی قوی و منظم ، می تواند با استفاده از بریس ها ، نظمی یک دست را در خصوص جهت گیری دندان ها فراهم کند ، به گونه ای که در مواردی نادر ، اقدام به کشیدن دندان در ارتودنسی شود.

دلایل دیگر کشیدن دندان ها برای ارتودنسی

پوسیدگی دندان یا آسیب دیدگی ناشی از شلوغی دندان ها ، کشیدن آن ها را قبل از درمان ارتودنسی ، الزامی می نماید. اگر پوسیدگی دندان شدید باشد ، تنها گزینه ، کشیدن دندان آسیب دیده و تنظیم دندان های دیگر فاقد این مشکل ، می باشد. کشیدن دندان برای ارتودنسی ، در صورتی الزامی خواهد بود که بعد از کشیدن آن ، باعث بروز نتایج ناپایدار نشود. از آن جایی که با کشیدن دندان ها برای بریس گذاشتن ، شما می توانید نتایج سالم و بی خطری که ماندگار خواهند بود را بدست آورید ، بنابراین انجام این کار ، امری حیاتی می نماید. لازم به ذکر است که دندان کشیدن برای بریس ها ، مشکلات حاد جفت شدن دندان ها را نیز حل می کند.

 

کشیدن دندان در ارتودنسی - دکتر یوسف نژاد

علائم نیاز به کشیدن دندان در درمان ارتودنسی

دکتر ثریا یوسف نژاد متخصص ارتودنسی بابل ، تمام روش های احتمالی برای دستیابی به یک لبخند جذاب ، نیم رخ ایده آل و جفت شدن سالم دندان ها را مورد بررسی قرار می دهد. این امر شامل بررسی مدارک اشعه های X جامع ، فتو‌گرافی ها و کست های تشخیصی می باشد و احتمالات مربوط به کشیدن دندان در ارتودنسی ، را مورد توجه قرار می دهد. یک ارتودنتیست با تجربه و آگاه سعی می کند ؛ ابتدا دندان های مشکل دار و آن هایی که امید به نگهداری و حفظ آن ها در آینده کم هست را برای کشیدن انتخاب کند. در ذیل علائمی که کشیدن دندان را الزامی می نماید ، ارائه شده است.

  • دندان های تغییر رنگ یافته یا دارای علائم پوسیدگی
  • دندان های حساس در زمان لمس شدن
  • دندان های بزرگ
  • دندان لق شده به دلیل بیماری لثه یا پوسیدگی دندان
  • دندان های نابجا
  • دندان های ترک خورده، آسیب دیده یا لب پریده
  • دندان های دردناک
  • دندان های مشکل دار در زمان جویدن یا گاز گرفتن

باید توجه داشت که در نهایت حتی اگر همه دندان ها سالم باشند ، دندان های عقل یا پرموارها ،برای مرتب سازی دندان ها کشیده می شوند.

چرا ارتودنتیست کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی را انجام می دهد ؟

ارتودنتیست ، کشیدن دندان برای درمان را انجام نمی دهد. وی دندان ها را بررسی کرده و در خصوص اهمیت کشیدن دندان برای داشتن یک لبخند زیبا و جفت شدن سالم دندان ها ، تصمیم گیری می کند. وقتی کشیدن دندان ، الزامی تشخیص داده شد ؛ ارتودنتیست شما را نزد دندانپزشک برای تکمیل پروسه کشیدن دندان در ارتودنسی در بابل ، می فرستد. همچنین در صورت شلوغی دندان ها در دهان ، وی کشیده شدن دندان های بیشتر را توصیه می کند.

 

کشیدن دندان در ارتودنسی - دکتر یوسف نژاد

کشیدن دندان در درمان ارتودنسی چقدر رواج دارد ؟

روند کشیدن دندان در ارتودنسی برای افرادی که استخوان ها و دندان هایشان به رشد کامل رسیده است ، انجام می شود. چون دندان ها به راحتی جابجا نشده و منجر به شلوغی دندان ها می شود. برای رسیدن به نتایج با کیفیت ؛ ارتودنتیست ، کشیدن کمترین تعداد دندان های ممکن را توصیه می کند.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان در ارتودنسی به شرح زیر می باشد

  • خونریزی پس از این کار امری طبیعی محسوب می شود که در این صورت ، بهترین ارتودنتیست بابل برای کنترل آن گاز استریلی را بر محل خالی دندان قرار می دهد. بهتر است گاز استریل در مدت زمان 30 الی 45 دقیقه در دهان بیمار و در ناحیه مورد نظر نگه داشته شود.
  • جهت کاهش التهاب می توان از کمپرس یخ نیز استفاده کرد.
  • دقت فرمایید که در این شرایط از خالی کردن و مکیدن آب دهان خود اجتناب کنید.
  • در ساعات و روزهای ابتدایی پس از این پروسه ، از نوشیدن مایعات داغ و همچنین خوردن مواد غذایی سفت ، پرهیز نمایید.
  • شب اول پس از کشیدن دندان در ارتودنسی ، به هیچ وجه مسواک نزنید.
  • داروهای تجویزی دندانپزشک را به طور دقیق و مرتب استفاده کنید.
  • از روز دوم می توانید دهان خود را با آب نمک بشویید.
  • طی روزهای نخست ، مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید.
  • در صورت بروز خونریزی شدید و یا عفونت به همراه درد شدید ، سریعا با پزشک تماس گرفته و یا حضورا مراجعه کنید.

آیا کشیدن دندان در ارتودنسی بی خطر است ؟

پروسه دندان کشیدن در درمان ارتودنسی در بابل با دکتر ثریا یوسف نژاد ، بسیار بی خطر است. ارتودنتیست شما ، از آموزش و تخصص لازم برای درمان موارد پیچیده که به کشیدن دندان نیاز دارند ؛ برخوردار است.