مرکز درمان ناهنجاری های فکی در بابل

درمان ناهنجاری های فکی در بابل : هرگاه دندان های فک بالا و فک پایین فردی ، به صورت هماهنگ بر روی یکدیگر قرار نگیرند ؛ چنین اطلاق می گردد که فرد دچار ناهنجاری فکی می باشد. متخصص ارتودنسی ، پزشکی است که صلاحیت درمان ناهنجاری های فکی را داشته و بدین منظور باید بیمار ، مورد معاینه و ارزیابی دقیق ایشان قرار گیرد.

به طور کلی فک ، به صورت تدریجی روند رشد را طی می کند ؛ حال آن که در برخی موارد فک فوقانی یا تحتانی فرد در طول فرآیند رشد فک با اختلال مواجه می شود ؛ به طوری که یا به اندازه کافی رشد نکرده یا این که از حد طبیعی تجاوز می کند.

لازم به ذکر است که گاها هر دو فک کودک ، طی روند رشد دچار اختلال می شود تا جایی که ناهنجاری فکی ، هر دو فک کودک را تحت الشعاع قرار می دهد.

ناهنجاری های فکی ؛ بسته به وسعت ناهنجاری ، نیازمند درمان متناسب آن می باشد ؛ لذا در مواردی که ناهنجاری فک ، متوسط باشد با ارتودنسی می توان نسبت به درمان آن اقدام نمود ، اما در مواردی که وسعت ناهنجاری فک ، شدید باشد ؛ عموما در راستای رفع این مشکل ، فرد همزمان با انجام ارتودنسی ، ملزم به انجام جراحی فک نیز می گردد که در این صورت متخصص ارتودنسی ، بیمار را به جراح فک و صورت ارجاع خواهد داد.

درمان ناهنجاری های فکی در بابل

چرا برای درمان ناهنجـاری های فکـی باید سریعا اقدام گردد ؟

توجه داشته باشید که ناهنجاری های فکی ، افزون بر تاثیر منفی که بر زیبایی چهره گذاشته و از اعتماد به نفس افراد می کاهند ؛ بر سلامت دندان افرادی که با این مشکل روبرو هستند تأثیر منفی گذاشته و حتی سبب بروز اختلال در تکلم و جویدن غذا و همچنین بروز بیماری های لثه ای نیز می شوند.

از این رو افرادی که با ناهنجاری های فکی مواجه هستند ، حتما باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و جهت درمان این اختلال اقدام نمایند.

دکتر ثریا یوسف نژاد از برجسته ترین پزشکان متخصص ارتودنسی و بهترین متخصص ارتودنسی بابل می باشند که مراجعین محترم خود را در راستای درمان ناهنجاری های فکی به بهترین نحو ممکن یاری داده و بهینه ترین نتایج را از روند درمان برای ایشان به ارمغان می آورند.

شهروندان محترم ساکن شهر بابل ، می توانند جهت درمان ناهنجاری های فکی در بابل و کسب نتایج مطلوب از آن ؛ با اطمینان خاطر به مطب دکتر یوسف نژاد مراجعه نموده و ایده آل ترین نتایج را تحت نظر ایشان اتخاذ نمایند.

درمان ناهنجاری های فکی در بابل

تشخیص ناهنجـاری های فکـی

متخصص ارتودنسی برای تشخیص دقیق ناهنجاری های فکی ، در قدم اول باید سابقه پزشکی بیمار را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و معاینات دندانی و کلینیکی را بر روی وی انجام دهد.

ارتودنتیست ، پس از انجام معاینات و ارزیابی های اولیه ؛ رادیوگرافی ( عکسبرداری ) از بیمار انجام می دهد و سپس به بررسی نتیجه گرافی ها پرداخته و بر اساس آن ، مناسب ترین برنامه درمانی را برای بیمار طرح ریزی می نماید.

متخصص ارتودنسی ، جهت طرح ریزی برنامه درمانی مناسب برای هر بیمار چه مواردی را در نظر می گیرد ؟

  1. متخصص ارتودنسی در راستای طرح ریزی برنامه درمانی متناسب برای هر فرد ؛ پیش از هر چیز تناسبات صورت ، تناسب چانه ، لب ها و بینی بیمار را مد نظر قرار می دهد.
  2. در قدم بعدی ، مشکلات مربوط به بهداشت دندان و نیز ناهنجاری های عملکردی دندان ها و لثه های بیمار ؛ که ناشی از ناهنجاری های دندانی می باشد را نیز در نظر می گیرد.
  3. ارتودنتسیت ، در نهایت با در نظر داشتن موارد فوق الذکر و همچنین اختلالات و ناهنجاری های عملکردی مربوط به مجاری تنفسی بیمار که می توانند زمینه ساز بروز مشکلاتی نظیر آپنه خواب و مواردی از این قبیل شوند ؛ بهترین و مناسب ترین روش درمانی را برمی گزیند.

هزینه درمان ناهنجـاری های فکـی در بابل

افراد در راستای احتساب قیمت درمان ناهنجاری های فکی ، باید به متخصص ارتودنسی مراجعه نموده و مورد معاینات و بررسی های اولیه قرار گیرند ؛ زیرا هزینه نهایی درمان اختلالات و ناهنجاری های فکی بر اساس عوامل مختلفی برآورد می شود که در هر فردی می تواند متغیر باشد.