پزشک متخصص ارتودنسی بابل

یک لبخند زیبا ، با سلامت دهان و دندان مرتبط است و به جرأت می توان اذعان داشت که سلامت دهان و دندان ، نقش موثری در زیبایی لبخند ایفاء می کنند.

مال اکلوژن یا در واقع بی نظمی دندان ها ، علاوه بر آن که زیبایی لبخند را تحت الشعاع قرار می دهد ؛ می تواند منجر به مسائل دندانپزشکی از جمله پوسیدگی دندان ها و جویدن دشوار یا دردناک نیز گردد.

از این رو توصیه می شود در صورت مواجهه با هر گونه بی نظمی در دندان ها یا اختلال و ناهنجاری فکین ، حتما به متخصص ارتودنسی ( ارتودنتیست ) مراجعه کنید و با ایشان در خصوص درمان این موارد مشورت نمایید.

از ارتودنسی می توان به عنوان یکی از تخصصی ترین شاخه های دندانپزشکی یاد کرد که هدف از انجام آن ؛ اصلاح اختلالات و درمان ناهنجاری های فکی ، مرتب کردن دندان ها و نهایتا جفت شدن مناسب دندان ها می باشد. به منظور انجام این روش درمانی ، باید به یک پزشک متخصص ارتودنسی که در این زمینه از تبحر و تجربه کافی برخوردار است مراجعه گردد.

متخصص ارتودنسی بابل

چرا باید به متخصص ارتودنسـی مراجعه کنیم ؟

طبیعتا داشتن دندان های نامرتب ، علاوه بر تاثیر سوئی که بر زیبایی دهان و طرح لبخند ایفاء می کند ؛ بر بهداشت دهان و دندان نیز تاثیر منفی خواهد داشت ؛ چرا که طبیعتا در صورت قرارگیری نامرتب دندان های بر روی یکدیگر امکان شستشوی آن ها به سهولت ، میسر نبوده و حتی در برخی موارد به امری غیر ممکن تبدیل می شود.

در نتیجه ، اشخاصی که دندان های نامرتبی دارند ، همواره در معرض ابتلا به بیماری های لثه و پوسیدگی دندان قرار خواهند داشت ؛ همچنین باید اشاره داشت که نامرتب بودن دندان ها می تواند مشکلاتی در جویدن صحیح غذا نیز ایجاد کرده و سبب ایجاد فشار بیشتر بر فک و دندان ها شده و در دراز مدت به اختلالاتی ؛ نظیر اختلال مفصل فک تحتانی ، مشکلات گوارشی و ناراحتی های لثه منتج گردد.

لذا با توجه به این که ارتودنسی ، از مهم ترین شاخه های علم دندانپزشکی است که قرارگیری دندان های در وضعیت مناسب و مرتب شدن آن ها را امکان پذیر ساخته و محقق می نماید ؛ می توان با استفاده از درمان ارتودنسی ، موقعیت قرارگیری دندان ها بر روی هم را تصحیح نموده و با برقراری نظم دندان ها و رفع اختلالات و مشکلات ناشی از بی نظمی دندان ها ؛ بهبود تکلم ، کیفیت جویدن ، و سلامت دندان ها را نیز تحقق بخشید.

وظایف متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست ؛ یک دندانپزشک متخصص است که برای تشخیص ، جلوگیری و درمان بی نظمی دندان ها و فک آموزش دیده است.

ارتودنتیست ها ، شرایط موجود را در تمام سنین از کودکان گرفته تا بزرگسالان ، اصلاح می کنند و برای مشکلاتی که ممکن است در آینده توسعه یابند تمهیداتی می اندیشند.

لازم به ذکر است که ارتودنتیست ها از دستگاه های دندانی ثابت و قابل جابجایی مانند بریس ها ، نگهدارنده ها و ریتینرها برای تغییر موقعیت دندان ها استفاده می نمایند و ناهنجاری های دندانی از قبیل کجی دندان ها ، شلوغی و بی نظمی دندان ها ، فاصله بین دندان ها ، ناهنجاری فکین و عدم قرارگیری صحیح فک فوقانی بر روی فک تحتانی را درمان می کنند و بدین ترتیب امکان غذا خوردن ، جویدن و صحبت کردن صحیح را میسر می سازند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد ، اصلاح مشکلات ارتودنسی تنها رویکرد زیبایی ندارد و صرفا به منظور بهبود اعتماد به نفس نیست ؛ بلکه دلایل بسیار مهمی از جمله سلامت دندان ها نیز مراجعه به متخصص ارتودنسی را ضروری می سازد.

متخصص ارتودنسی بابل

بهترین متخصص ارتودنسی

بهترین روش جهت درمان ناهنجاری های فکی و بی نظمی دندان ها ، مراجعه به بهترین ارتودنتیست می باشد.

حال این سوال پیش می آید که بهترین متخصص ارتودنسی کیست ؟

متقاضیان انجام درمان های ارتودنسی باید با توجه به استان و شهر محل سکونت خود برای انتخاب برترین ارتودنتیست ، نکات ذیل را مورد توجه قرار دهند :

  • مجرب ترین متخصص ارتودنسی شهر خود را انتخاب کنید ؛ در این راستا می توانید به وبسایت رسمی پزشک مورد نظرتان مراجعه نموده و رزومه ایشان را مطالعه بفرمایید.
  • ارتودنتیستی را برگزینید که در زمینه درمان های ارتودنسی ، به صورت کاملا اختصاصی و انحصاری فعالیت می نماید.

به عنوان مثال ؛ شهروندان محترم ساکن شهر بابل ، برای انجام ارتودنسی ؛ باید در خصوص پزشک ” متخصص ارتودنسی بابل ” به خوبی تحقیق نموده و بهترین متخصص ارتودنسی بابل خود را بیابند.

دکتر ثریا یوسف نژاد از برجسته ترین و حاذق ترین پزشکان متخصص ارتودنسی بابل می باشند ؛ ایشان تاکنون با اتکا بر تجربیات فراوانی که در این حوزه اتخاذ نموده اند ، بهترین نتایج را در زمینه ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فکی برای مراجعین محترم خود به ارمغان آورده اند.

شما عزیزان در صورت تمایل به انجام ارتودنسی در بابل ، می توانید با اطمینان خاطر از کسب نتایج قابل قبول ؛ به مطب دکتر یوسف نژاد مراجعه فرمایید.

در پایان باید متذکر شد از آن جا که درمان ارتودنسی ، تاثیر حائز اهمیتی در ترتیب دندان ها و فکین داشته و نقشی کلیدی در چهره افراد ایفاء می کند ؛ باید به یک متخصص ارتودنسی حاذق و با تجربه واگذار گردد ، لذا در انتخاب چنین پزشکی نهایت دقت خود را بکار گیرید.